e-beyanname

e-Beyanname Nedir?

SAP e-Beyanname çözümü, Gelir İdaresi Başkanlığı’na (GİB) gönderilmesi zorunlu tüm beyannamelerin (KDV, Geçici Vergi, Muhtasar, Damga Vergisi vb.) SAP üzerinden doğrudan hazırlanmasını, kontrol edilmesini ve elektronik ortamda iletilmesini sağlar. Bu çözüm sayesinde şirketler, manuel beyanname hazırlama süreçlerini dijitalleştirerek hem zamandan tasarruf eder hem de hatasız ve güvenli bir şekilde yükümlülüklerini yerine getirir.

Öne Çıkan Özellikleri Nelerdir?

  • Tam SAP Entegrasyonu: Beyannameye esas veriler SAP kayıtlarından otomatik çekilir.
  • Tüm Beyanname Türleri: KDV-1, KDV-2, GEKAP, Muhtasar(1003A), Damga Vergisi, Geçici Vergi, Kurumlar vergisi desteklenir.
  • Otomatik Kontroller: Uyum kurallarına göre beyanname verileri sistem tarafından doğrulanır.
  • XML Çıktısı: Beyannameler GİB’e gönderilmeye hazır XML formatında alınabilir.
  • Onay Süreçleri: İlgili kullanıcılar için rol bazlı onay mekanizmaları tanımlanabilir.
  • Hızlı Uyum Güncellemeleri: GİB tarafından yapılan mevzuat değişikliklerine hızlı adaptasyon.

Kimler İçin Uygun

SAP kullanan tüm şirketler

Altyapısal olarak SAP kullanan tüm şirketler

Vergi Mükellefleri

Düzenli olarak KDV, Muhtasar(1003A), Damga Vergisi, Geçici Vergi, Damga vergisi beyannamelerini vermek zorunda olan mükellefler

Kurumsal Şirketler

İş süreçlerinde dijitalleşme, hız ve yasal uyumluluk hedefleyen kurumlar

e-beyanname

Şirketinize Ne Gibi Faydalar Sağlar?

  • Zaman tasarrufu: Tekrarlayan manuel işlemler ortadan kalkar.
  • Hata oranını düşürür: Doğrudan SAP kayıtlarından alınan verilerle beyanname
    oluşturulur.
  • Mevzuata tam uyumluluk: Yasal düzenlemelere hızlı ve eksiksiz uyum sağlanır.
  • Verimlilik artışı: Mali işler ve muhasebe ekiplerinin iş yükü azalır.
  • Güvenilirlik: Beyanname süreçleri şeffaf, izlenebilir ve güvenli hale gelir.

e-Beyanname Hakkında Merak Edilenler

e-Beyanname nedir?

e-Beyanname, Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) tarafından belirlenen vergi beyannamelerinin elektronik ortamda hazırlanıp gönderilmesini sağlayan sistemdir.

e-Beyanname gönderebilmek için kimlik doğrulama nasıl yapılır?

Mükellefler, kullanıcı kodu, parola ve şifre bilgileri ile GİB sistemine giriş yapar. Bu bilgiler vergi dairesinden alınır.

e-Beyanname göndermek zorunlu mu?

Evet, belirli mükellef grupları için beyannamelerin elektronik ortamda verilmesi zorunludur. Kağıt ortamında kabul edilmez.

e-Beyannamede hata yapılırsa düzeltme mümkün mü?

Evet. Hatalı beyanname için Düzeltme Beyannamesi gönderilebilir.

e-Beyanname ile e-Fatura, e-Defter aynı şey mi?

Hayır. e-Beyanname yalnızca vergi beyannamelerinin elektronik ortamda gönderimini kapsar; e-Fatura, e-Arşiv veya e-Defter farklı e-dönüşüm uygulamalarıdır.

Sizi ileriye taşıyacak e-Beyanname çözümleri için teklif alın!

Size özel e-Beyanname çözüm ve hizmetlerimiz hakkında daha fazla bilgi ve teklif almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.