Fatura İşleme Merkezi Logo

Fatura İşleme Merkezi Nedir?

GİB tarafından elektronik ortamda e-fatura gönderme işlemleri kapsamı dışında; alıcılar ve satıcılar arasında gerçekleştirilen kağıt faturaların SAP ya da diğer ERP sistemlerinde kayıt altına alınarak entegrasyonunun (muhasebeleştirilmesinin) sağlanmasıdır.

Sağladığı Avantajlar Nelerdir?

  • Hızlı, güvenli, kolay faturalama sisteminin devreye alınmasını sağlar.
  • Zaman kaybını önler.
  • Kağıt faturaların da dijitalde muhafazasının sağlanarak muhasebeleştirme işlemlerinin yapılmasını sağlar.
  • Onay işlemi kolayla takip edilebilir.
  • Atanma işlemi olmamış ise kaydedildikten sonra atama yapılabilir.
  • Faturaların mail atılabilir.

Uygulama İşleyişi Nasıldır?

  • Gelen Kağıt Fatura tarayıcı ya da mobil cihaz aracılığı ile dijital faturaya dönüştürülür.
  • Taratıldıktan sonra FTP ile saklanması sağlanır.
  • Kaydedilen faturanın görüntülenmesi gerçekleştirilir.
  • Fatura Tanıma Sistemi ile kağıt fatura üzerinde belirtilen fatura başlık bilgileri (Satıcı Kodu,Tutar, Fatura Tarihi vb.) her bir kalem bazında sisteme kaydedilir.
  • Gelen efatura ile aynı akış şeması kullanılarak Kağıt Fatura onay hiyerarşisi sağlanır.
  • e-Fatura senaryosundaki gibi ; Otomatik Onay Stratejisi entegre edilmesi, atanma işlemi olmamış ise kaydedildikten sonra atama yapılabilmesi mümkündür.
Fatura İşleme Merkezi İşleyişi

Sizi ileriye taşıyacak finansal çözümler için teklif alın!

Size özel çözüm ve hizmetlerimiz hakkında daha fazla bilgi ve teklif almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.