e-mutabakat logo

e-Mutabakat Nedir?

e-Mutabakat, şirketler ve iş ortakları arasında belirlenmiş ve kesinleşmiş olan alacak/vereceklerin elektronik ortamlarda güvenilir ve hızlı bir şekilde kontrol edilmesini sağlar. BA, BS ve Cari hesap mutabakatları için kullanılabilir. e-Mutabakat sistemi, B Formu ve Cari hesap mutabakat işlemlerini elektronik ortam üzerinde yapan, mutabakat işlemlerinin daha hızlı, etkin, ucuz ve çevreye karşı duyarlı bir şekilde yapılmasını sağlayan, izlenebilirlik sağlamak üzere tasarlanmıştır. NetBT e-Mutabakat çözümü SAP entegresi ile birlikte gelmektedir. Elektronik mutabakat sistemi hem SAP üzerinde hem de Non-SAP olarak kullanılabilmektedir. Bu sayede büyük hacimli şirketler için hızlı çözümler sunar. Borç ve alacak takibine imkan sunmakta olan online mutabakat sistemi KEP entegresine de sahiptir. Bu çözüm yolları ile sizlere maliyet alanında büyük avantajlar sunar.

Neden e-Mutabakatı Seçmeliyim?

Eski yöntem olan “Cari mutabakat yöntemi” ile yapılan mutabakat işlemlerinde maddi hatalar ve karışıklıklar ile karşılaşılmaktadır. e-Mutabakat çözümü ile işlemlerinizi hatasız bir şekilde gerçekleştirirsiniz. Ayrıca e-mutabakat yöntemi eski yönteme nazaran zamandan büyük oranda tasarruf sağlar. Son olarak e-Mutabakat sistemi ile; kağıt, kargolama ve arşivleme maliyetlerini tamamen ortadan kaldırır ve maliyetten de tasarruf sağlamış olursunuz.

 

e-Mutabakat Avantajları Nelerdir?

  • Mutabakat süreçlerinizi web üzerinden online yöneterek zamandan ve telefon, faks gibi giderlerden tasarruf elde edebilmeyi sağlar.
  • Mutabakatlarla ilgili uyuşmazlıkları sistem üzerinden online çözebilir; tamamlanan ve onaylanan mutabakatları portalden kontrol edebilmeyi sağlar.
  • Sisteminizle uyumlu olarak çalışır.
  • Online olarak mutabakatlarınızı yapmayı sağlar.
  • Cevap vermeyen firmalara sistemin otomatik olarak tekrar mail göndermesini sağlar.
  • Gelen/Giden fatura kaybını önleyerek, geriye dönük fatura sorgular.
  • Detaylı raporlama ile süreçlerinizi kolaylaştırır.
  • Gönderilerinizi KEP sistemi üzerinden yaparak giden mutabakat mektuplarının ve gelen cevapların resmi olmasını sağlar.

e-Mutabakat Sistemi Nasıl Çalışır?

e-Mutabakat, şirketlerin müşteri arasındaki finansal işlemleri elektronik ortamda tutan, hızlı ve güvenli bir sistemdir. e mutabakat sistemi sayesinde sürekli kağıt anlaşmaları yapmayacak, bunların hepsini kolayca sistemden yapabileceksiniz. Bu sayede kağıt israfı yapmayarak doğayı da koruyacaksınız. e-Mutabakat sistemi sayesinde veri aktarımınız kolay ve çabuk gerçekleşir bu da size zaman kazandırır. Bunlarla birlikte online mutabakat ; veri bütünlüğü sağlamak, işlem maliyeti düşürme, tam entegrasyon sağlanması gibi birçok avantajı bulundurur.

SAP e-mutabakat Türleri

SAP e-mutabakat türleri, BA mutabakat uygulaması, cari mutabakat uygulaması, BS mutabakatı uygulaması, denetim mutabakatı uygulaması ve Muhatap Firma Mutabakatı olmak üzere beşe ayrılmaktadır. Çalışmalarını birlikte yürüten firmaların, yıl sonu geldiğinde bordro üzerinden borç-alacak ilişkisini takip eden ve bu süreç ile alakalı bilgi verilmesini sağlayan yöntemdir. BA/BS mutabakatı ise bir firmada 5000 TL ve üzerinde bir fiyatla alınan faturaların BA şirketleri tarafından düzenlenen süreçtir. Bu formlar her ay düzenlenerek vergi dairesine götürülür.

NetBT Dijital Çözüm Hizmetleri

e-Mutabakat Hakkında Merak Edilenler

e-Mutabakat Nedir?

Şirketlerin içinde yapılan mutabakat konuşmalarının dijital bir ortamda yapılmasına ve kayıt altında tutulmasına e-Mutabakat denir.

e-Mutabakat Sistemini Kimler Kullanabilir?

e-Mutabakat işlemlerini elektronik ortamda gerçekleştirmek isteyen büyük, küçük  bütün firmalar ve işletmeler e-Mutabakat sistemini kullanabilir.

e-Mutabakat Sistemi SAP ile Entegre Çalışır mı?

e-Mutabakat sistemimiz SAP ile entegre bir şekilde kullanılabilmektedir. İstenilen durumlarda Non-SAP olarak da kullanılabilir.

Cari Mutabakat Nedir?

Cari mutabakat, firmaların birbirleriyle alacak vereceklerinin olup olmadığını denetleyerek belgelenme işlemidir. Firmaya ait hesap defterlerindeki borç ve alacak bakiyesinin teyit edilmesi ile birlikte yapılan anlaşmadır.

Mutabakat Türleri Nelerdir?

Mutabakat türleri ikiye ayrılmaktadır. Bunlar başlıca; cari hesap mutabakat ve BA/BS mutabakatıdır. Bunların dışında şirketlerin kendi aralarında yaptıkları özel anlaşma sistemleri de vardır.

BA / BS Mutabakat Nedir?

BA/ BS formu Gelir İdaresi Başkanlığına bildirilmesi gereken önemli formlardan birisidir. BA’nın açılımı bildirim alacak, BS’nin açılımı ise bildirim satacaktır. Bu form her ayın 5’ine kadar bildirilmesi gereken bir formdur. KDV hariç 5000 TL’yi geçen faturalarda bildirilmesi gerekir.

Cari Mutabakat Formu Nasıl Yapılır?

Cari hesap mutabakatı , hesapların üstünden geçmek şartıyla yapılır. Bu süreçte işlem için hazırlanan cari mutabakat formu imzalı ve kaşeli şekilde karşı şirkete gönderilir. Bu işleme cevaben gönderdiğiniz firmanın da hazırladığı mutabakat formunu iletmesi ile işlem tamamen gerçekleşir. Cari hesap mutabakat formu , Excel’de kolay bir biçimde hazırlanabilir ve e-posta yolu ile gönderilebilir.

SAP e-Mutabakat Çözümü Nedir?

SAP e-mutabakat sistemi, tüm mutabakat işlemlerinizi SAP aracılığı ile okuyarak yapabilmenize , beyanname oluşturmanıza ve ekstrelerinizi kontrol etmenize imkan sağlamaktadır. SAP mutabakat işlemi , süreç ile ilgili kişi veya kuruluşlara mutabakat formunun gönderilmesi ile başlamaktadır. İletilen mail ile online mutabakat formu görüntülenir ve ekstreler incelenip karşılaştırma yapılabilir.

Sizi ileriye taşıyacak e-Mutabakat çözümleri için teklif alın!

Size özel e-Mutabakat çözümü ve hizmetlerimiz hakkında daha fazla bilgi ve teklif almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.