e-mutabakat logo

e-Mutabakat Nedir?

e-Mutabakat, şirketler ve iş ortakları arasında belirlenmiş ve kesinleşmiş olan alacak/vereceklerin elektronik ortamlarda güvenilir ve hızlı bir şekilde kontrol edilmesini sağlar. BA, BS ve Cari hesap mutabakatları için kullanılabilir. e-Mutabakat sistemi, B Formu ve Cari hesap mutabakat işlemlerini elektronik ortam üzerinde yapan, mutabakat işlemlerinin daha hızlı, etkin, ucuz ve çevreye karşı duyarlı bir şekilde yapılmasını sağlayan, izlenebilirlik sağlamak üzere tasarlanmıştır. NetBT e-Mutabakat çözümü SAP entegresi ile birlikte gelmektedir. Elektronik mutabakat sistemi hem SAP üzerinde hem de Non-SAP olarak kullanılabilmektedir. Bu sayede büyük hacimli şirketler için hızlı çözümler sunar. Borç ve alacak takibine imkan sunmakta olan online mutabakat sistemi KEP entegresine de sahiptir. Bu çözüm yolları ile sizlere maliyet alanında büyük avantajlar sunar. Şirketler, telefon veya faks yerine bu sistemi kullanarak işlemlerini hızlı ve pratik bir şekilde gerçekleştirebilir. e-Mutabakat sistemi içerisinde veriler, dijital ortama aktarılarak denetlenir. Bundan dolayı, kağıt tabanlı yöntemlere göre hata oranı çok daha düşüktür.

Firmaların, bayilerin ve tedarikçilerin tercih ettiği e-Mutabakat sistemi, cari hesaplamalar için oldukça kullanışlıdır. Her ay sonunda yapılan cari mutabakat, ortak çalışan firmaların birbirlerine olan alacak-vereceklerini hesapladıkları bir uygulamadır. Normalde çok vakit alan bu hesaplamalar, e-mutabakat üzerinden kolayca dijital ortama yüklenir ve karşı tarafa aktarılır. Bu sayede, veriler hızlı ve güvenilir şekilde işlenir.

Geleneksel yöntemler, maliyeti yüksek ve fazla zaman harcanması gereken sistemler olduğu için günümüzde dijital tabanlı sistemler daha çok rağbet görmeye başlamıştır. Sınırsız ve hatasız işlem olanağı sağlayan e-mutabakat sistemine geçiş yapmak, finansal süreçleri daha kolay yönetmeniz açısından oldukça avantajlıdır.

Neden e-Mutabakatı Seçmeliyim?

Eski yöntem olan “Cari mutabakat yöntemi” ile yapılan mutabakat işlemlerinde maddi hatalar ve karışıklıklar ile karşılaşılmaktadır. e-Mutabakat çözümü ile işlemlerinizi hatasız bir şekilde gerçekleştirirsiniz. Ayrıca e-mutabakat yöntemi eski yönteme nazaran zamandan büyük oranda tasarruf sağlar. Son olarak e-Mutabakat sistemi ile; kağıt, kargolama ve arşivleme maliyetlerini tamamen ortadan kaldırır ve maliyetten de tasarruf sağlamış olursunuz.

Teknolojinin ilerlemesiyle birlikte, birçok işlemin dijitalde yapılmasını sağlayan yeni sistemler geliştirilmiştir. Bu sistemlerden biri de muhasebecilerin sıkça kullandığı e-Mutabakat uygulamasıdır. “e-Mutabakat nedir?” sorusunun yanıtını, aşağıda daha kapsamlı bir şekilde görebilirsiniz.
e-Mutabakat uygulaması; cari açık, borç ve benzeri finansal hesaplamaları, elektronik ortama taşıyan bir sistemdir. Kullanıcılar, bu sistem üzerinden belgeleri okuyabilir ve düzenleyebilir. Ayrıca belge paylaşımı ve denetim takibi gibi önemli süreçlerin, pratik bir şekilde gerçekleştirilmesini de sağlar.
Finansal süreçlerin etkin bir şekilde yönetilmesine olanak tanıyan bu sistem, işbirliği sağlaması açısından da avantajlıdır. Bununla birlikte e-Mutabakat faydaları şu şekilde sıralanabilir:

Şirketlerin; kağıt, mürekkep, yazıcı kullanımını azaltır ve maddi yükünü hafifletir.

Zaman tasarrufu sağlar.

Veri aktarımını hızlı bir şekilde gerçekleştirir.

Verileri rahatlıkla görüntülemenize ve denetlemenize olanak tanır.

Kağıt kullanımını azalttığı için çevre dostu bir sistemdir.

İşlemlerin hepsi tek bir platform üzerinden gerçekleştiği için verimlilik artar.

Bu avantajları sayesinde, pek çok şirket tarafından mutabakat işlemleri için tercih edilen bir uygulama haline gelmiştir. Kullanıcılarına çeşitli avantajlar sunan bu sistemler, ayrıca çevre dostu bir anlayış benimsemelerine de yardımcı olur. İlerleyen teknoloji ile birlikte, iş dünyasında önemli bir değişime sebep olan bu sistemin özellikle finansal alanlarda dijitalleşmeyi artırması beklenmektedir.

e-Mutabakat Nasıl Kullanılır?

Muhasebe alanında çalışan kişilerin aşina olduğu e-Mutabakat uygulaması, oldukça verimli ve güvenilir bir sistemdir. Bu sistemin kullanım amacı değişiklik gösterse de temelde her e-mutabakat kullanıcısı benzer adımları takip eder. Bu adımları aşağıdaki maddelerde görebilirsiniz:

  1. İlk adımda, bir e-mutabakat hesabı oluşturun ve hesabınıza giriş yapın.
  2. Ardından sisteme mutabakat bilgilerini girmelisiniz. Bunu, manuel olarak veya excel uygulaması üzerinden gerçekleştirmeniz mümkündür. Dilerseniz e-mutabakat sistemi ile entegre olan başka yazılımları tercih edebilirsiniz.
  3. Mutabakat yapılacak olan firmanın iletişim bilgilerini ve işlem tarihini de sisteme girmelisiniz. 
  4. Gerekli belgeleri yükleyin ve onaylanmasını bekleyin.
  5. Onay süreci tamamlandıktan sonra; belgeleri revize edebilir, raporlayabilir ve paylaşabilirsiniz. Ayrıca onaylanan belgeleri dijital ortamda muhafaza edebilirsiniz.

Bu adımlar, sistemin nasıl kullanıldığını daha kolay kavramanıza yardımcı olacaktır. Eğer e-mutabakat kullanımı hakkında daha fazla bilgiye ihtiyacınız varsa, NetBT Danışmanlık ekibimizle her zaman iletişime geçebilirsiniz. 

e-Mutabakat Avantajları Nelerdir?

  • Mutabakat süreçlerinizi web üzerinden online yöneterek zamandan ve telefon, faks gibi giderlerden tasarruf elde edebilmeyi sağlar.
  • Mutabakatlarla ilgili uyuşmazlıkları sistem üzerinden online çözebilir; tamamlanan ve onaylanan mutabakatları portalden kontrol edebilmeyi sağlar.
  • Sisteminizle uyumlu olarak çalışır.
  • Online olarak mutabakatlarınızı yapmayı sağlar.
  • Cevap vermeyen firmalara sistemin otomatik olarak tekrar mail göndermesini sağlar.
  • Gelen/Giden fatura kaybını önleyerek, geriye dönük fatura sorgular.
  • Detaylı raporlama ile süreçlerinizi kolaylaştırır.
  • Gönderilerinizi KEP sistemi üzerinden yaparak giden mutabakat mektuplarının ve gelen cevapların resmi olmasını sağlar.
Sizler için hazırladığımız e-Mutabakat hakkındaki yardımcı dökümana göz atmak için aşağıdaki PDF linkini indirebilirsiniz.
PDF İndir

e-Mutabakat Sistemi Nasıl Çalışır?

e-Mutabakat, şirketlerin müşteri arasındaki finansal işlemleri elektronik ortamda tutan, hızlı ve güvenli bir sistemdir. e mutabakat sistemi sayesinde sürekli kağıt anlaşmaları yapmayacak, bunların hepsini kolayca sistemden yapabileceksiniz. Bu sayede kağıt israfı yapmayarak doğayı da koruyacaksınız. e-Mutabakat sistemi sayesinde veri aktarımınız kolay ve çabuk gerçekleşir bu da size zaman kazandırır. Bunlarla birlikte online mutabakat; veri bütünlüğü sağlamak, işlem maliyeti düşürme, tam entegrasyon sağlanması gibi birçok avantajı bulundurur.

Örneğin, bir banka dökümanı veya bilanço defterindeki uyumsuzlukları öğrenebilirsiniz. Kurumlar arasında işbirliği yapabilir ve karşılıklı olarak finansal süreçleri takip edebilirsiniz. Tüm bunlar, veri güvenliğinin sağlanması açısından oldukça avantajlıdır. “e-mutabakat nasıl yapılır?” sorusuna ise geniş kapsamlı şekilde yanıt verilmelidir. 

Dijital ortamda e-mutabakat yapmanın ilk adımı, gerekli belgeleri ve verileri toplamaktır. Bunlar banka dökümanlarından faturalara kadar, çeşitli finansal belgeler olabilir. Daha sonra, kullanım alanına uygun bir e-mutabakat sistemi seçilir ve belgeler dijital ortama yüklenir.

Mutabakat yazılımıyla, topladığınız belgeleri dijital ortama aktarabilirsiniz. Bu adım, belgeleri dijital olarak erişilebilir hale getirmenizi sağlayacaktır. Ardından, e-mutabakat yazılımı ile belgelerinizi karşılaştırabilirsiniz. Böylece belgeler arasındaki uyumsuzlukları tespit etmeniz ve aradaki farkları düzenlemeniz mümkündür. 

Belgeler arasındaki uyum sağlandığında, onay vermeniz gerekir. E-mutabakat işleminin sonunda raporlar oluşturabilir ve tüm belgeleri dijital olarak arşivleyebilirsiniz. Böylece denetim yaparken tüm evraklara kolaylıkla erişim sağlayabilirsiniz.

e-Mutabakat Çözümü

SAP e-mutabakat çözümü; mutabakat işlemlerini bu sistem aracılığıyla yapabilmenize imkan verir. Sistem üzerinden işlemlerinizi kontrol edebilir veya beyanname oluşturabilirsiniz. SAP çözümü, iş süreçlerini daha verimli hale getirir ve kullanıcıya veri güvenliği konusunda yüksek standartlar temin eder. SAP e-mutabakat çözümlerini aşağıdaki maddelerden detaylı olarak inceleyebilirsiniz:

  • İzlenebilirlik: İşlemler, belgeler ve beyannameler gibi finansal belgeler dijital ortamda daha rahat bir şekilde takip edilir ve denetlenir.
  • Entegrasyon: SAP e-mutabakat çözümü, farklı yazılımlar ile entegre olabilir.
  • Modüller: SAP çözümü çeşitli modüllerden oluşan bir yazılımdır. Bu modüller sektörlerde kullanılmak üzere tasarlanmıştır. Yani SAP yazılımı, kullanıcılarına özelleştirme imkanı tanır.
  • Küresel Erişim: İşlemler dijital ortamda gerçekleştiği için erişimi daha kolaydır. Bu sayede dünya genelinde kullanılabilir. Bu da küresel şirketlere büyük fırsatlar tanır.
  • Mobil Erişim İmkanı: SAP yazılımlarının kullanıcılarına sağladığı en büyük avantajlardan biri, mobil erişim imkanıdır. Bu fonksiyon sayesinde, yazılımı kullanan çalışanlar ve yöneticiler, nerede olurlarsa olsunlar sisteme her zaman erişme imkanları vardır.

SAP e-mutabakat, iş yerlerinin ihtiyaçlarına uygun olarak özelleştirildiğinde, oldukça etkili bir araca dönüşür. İşlem ve onay belgelerini elektronik ortama aktarmaya yarayan SAP programı, işletmenin gereksinimlerini karşılar. Ancak bu yazılımın kullanımı ve kurulumu, alanında uzman biri tarafından yapılmalıdır. Bu sayede doğru bir şekilde yapılandırmak mümkündür.

SAP e-mutabakat Türleri

SAP e-mutabakat türleri, BA mutabakat uygulaması, cari mutabakat uygulaması, BS mutabakatı uygulaması, denetim mutabakatı uygulaması ve Muhatap Firma Mutabakatı olmak üzere beşe ayrılmaktadır. Çalışmalarını birlikte yürüten firmaların, yıl sonu geldiğinde bordro üzerinden borç-alacak ilişkisini takip eden ve bu süreç ile alakalı bilgi verilmesini sağlayan yöntemdir. BA/BS mutabakatı ise bir firmada 5000 TL ve üzerinde bir fiyatla alınan faturaların BA şirketleri tarafından düzenlenen süreçtir. Bu formlar her ay düzenlenerek vergi dairesine götürülür.

İşletmelerin farklı ihtiyaçlarını karşılamak için oluşturulan bu yazılımların farklı türleri vardır. Bu türler hakkında detaylı bilgileri aşağıda görebilirsiniz.

  • Cari Mutabakat Uygulaması: Cari mutabakat işlemlerini gerçekleştirmek, geçmiş döneme ait mutabakat işlemlerini görüntülemek ve raporlamak için kullanılır.
  • BA/Bs Mutabakatı Uygulaması: Bilanço ve gelir verilerinin işlenmesi, takibi ve tablolar arasındaki uyumsuzluklarının tesbiti için kullanılan sistemlere denir.
  • Denetim Mutabakatı Uygulaması: Denetim firmalarında çalışan denetimcilerin kullandığı e-mutabakat türüdür. Denetim süreçlerini kolaylaştırmak için kullanılır.
  • Muhatap Firma Mutabakatı: İş ortakları ve tedarikçilerle olan işlemlerin yönetildiği SAP türüdür. Bu sistem üzerinden ortaklarla daha verimli bir şekilde iletişim kurulur. Ayrıca verilerin doğruluğu açısından da güvenilir bilgiler sağlar.

İşletmelerin çeşitli finansal gereksinimlerini karşılamak ve bu süreçleri daha verimli hale getirmek için kullanılan SAP türleri, hem mutabakat işlemlerinin hızlandırılmasını sağlar hem de finansal süreçleri dijitalleştirerek verimliliği artırır. Bu gibi avantajlar, mali konularda şirketlere büyük kolaylıklar sağlayarak süreci hızlandırır.

Firmamız, SAP Danışmanlığı ile sizlere en iyi desteği sunmayı amaçlar. Tecrübeli ekibimizle birlikte size en uygun çözümleri sunarak süreçlerinizi iyileştirecek hizmetler sağlamaktayız. Proje yönetiminden hata tespitine kadar geniş hizmet yelpazemizden faydalanmak istiyorsanız, bizimle her zaman iletişime geçebilirsiniz.

e-Mutabakatı Kimler Kullanabilir?

Finansal işlemlerini dijital ortama taşımak isteyen her kurum, e-mutabakat özellikleri ve sisteminden faydalanabilir. Bu özellikler arasında; belge yönetimi, hata tespiti, analiz ve yetkilendirme gibi nitelikler bulunur.

Bu sistemden ve özelliklerinden en çok faydalanan meslek grupları; muhasebeciler, kamu kuruluşları, bankacılar, bayiler ve denetim firmalarıdır. Muhasebeciler genellikle finansal belgeleri düzenlemek ve onaylamak için bu sistemi kullanır. Şirketler ise  e-mutabakat uygulaması üzerinden kendi finansal işlemlerini görüntüler ve denetler. Banka ve denetim firmaları ise müşterilerinin işlemlerini takip etmek ve denetlemek için bu sisteme başvurur.

Eğitim kurumları, sağlık sektörü ve devlet kurumları da bu yazılımdan faydalanan gruplar arasında yer alır. Hastanelerde hasta kayıtlarını tutmak için oldukça kullanışlı olan bu sistem, eğitim kurumlarına da akademik belgeleri dijital olarak onaylatma imkanı tanır.

Devlet daireleri, kamu kuruluşları ve belediyeler ise e-mutabakat çözümlerini kullanarak belgeleri dijital ortamda işler. Ayrıca belgelere sadece yetkisi olan kişiler erişebilir. Bu fonksiyon sayesinde kullanıcılar hassas dokümanlara erişim kısıtlaması getirebilir ve belgelerin güvenliğini garantileyebilirler.

e-mutabakat sistemleri, pek çok farklı alanda ve meslek grubunda kullanılan bir uygulamadır. Bahsi geçen meslek mensupları dışında, cari işlemlerini dijital ortama taşımak isteyen herkes tarafından kullanılması mümkündür.

e-Mutabakat Hakkında Merak Edilenler

e-Mutabakat Nedir?

Şirketlerin içinde yapılan mutabakat konuşmalarının dijital bir ortamda yapılmasına ve kayıt altında tutulmasına e-Mutabakat denir.

e-Mutabakat Sistemini Kimler Kullanabilir?

e-Mutabakat işlemlerini elektronik ortamda gerçekleştirmek isteyen büyük, küçük  bütün firmalar ve işletmeler e-Mutabakat sistemini kullanabilir.

e-Mutabakat Sistemi SAP ile Entegre Çalışır mı?

e-Mutabakat sistemimiz SAP ile entegre bir şekilde kullanılabilmektedir. İstenilen durumlarda Non-SAP olarak da kullanılabilir.

Cari Mutabakat Nedir?

Cari mutabakat, firmaların birbirleriyle alacak vereceklerinin olup olmadığını denetleyerek belgelenme işlemidir. Firmaya ait hesap defterlerindeki borç ve alacak bakiyesinin teyit edilmesi ile birlikte yapılan anlaşmadır.

Mutabakat Türleri Nelerdir?

Mutabakat türleri ikiye ayrılmaktadır. Bunlar başlıca; cari hesap mutabakat ve BA/BS mutabakatıdır. Bunların dışında şirketlerin kendi aralarında yaptıkları özel anlaşma sistemleri de vardır.

BA / BS Mutabakat Nedir?

BA/ BS formu Gelir İdaresi Başkanlığına bildirilmesi gereken önemli formlardan birisidir. BA’nın açılımı bildirim alacak, BS’nin açılımı ise bildirim satacaktır. Bu form her ayın 5’ine kadar bildirilmesi gereken bir formdur. KDV hariç 5000 TL’yi geçen faturalarda bildirilmesi gerekir.

Cari Mutabakat Formu Nasıl Yapılır?

Cari hesap mutabakatı , hesapların üstünden geçmek şartıyla yapılır. Bu süreçte işlem için hazırlanan cari mutabakat formu imzalı ve kaşeli şekilde karşı şirkete gönderilir. Bu işleme cevaben gönderdiğiniz firmanın da hazırladığı mutabakat formunu iletmesi ile işlem tamamen gerçekleşir. Cari hesap mutabakat formu , Excel’de kolay bir biçimde hazırlanabilir ve e-posta yolu ile gönderilebilir.

SAP e-Mutabakat Çözümü Nedir?

SAP e-mutabakat sistemi, tüm mutabakat işlemlerinizi SAP aracılığı ile okuyarak yapabilmenize , beyanname oluşturmanıza ve ekstrelerinizi kontrol etmenize imkan sağlamaktadır. SAP mutabakat işlemi , süreç ile ilgili kişi veya kuruluşlara mutabakat formunun gönderilmesi ile başlamaktadır. İletilen mail ile online mutabakat formu görüntülenir ve ekstreler incelenip karşılaştırma yapılabilir.

Sizi ileriye taşıyacak e-Mutabakat çözümleri için teklif alın!

Size özel e-Mutabakat çözümü ve hizmetlerimiz hakkında daha fazla bilgi ve teklif almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.