e-Fatura Logo

e-Fatura Nedir?

e-Fatura, gelir iadesi başkanlığı tarafından belirlenen standartlar çerçevesinde gerekli bilgilerin yer aldığı elektronik fatura belgesidir. e-Fatura Türkiye’de 397 sıra no.lu VUK tebliği ile hayata geçirilen ve 5 Mart 2010 tarihinden itibaren uygulamada olan, veri format ve standardı GİB tarafından belirlenen, VUK gereği bir faturada yer alması gereken bilgilerin içerisinde yer aldığı, satıcı ve alıcı arasındaki iletiminin merkezi bir platform (GİB) üzerinden gerçekleştirildiği elektronik bir belgedir.
e-Fatura yeni bir belge türü olmayıp, kâğıt fatura ile aynı hukuki niteliklere sahiptir. Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından yönetilen e-fatura uygulamasında amaç tek format ve standarda göre satıcı ve alıcı arasında güvenli, zaman ve maliyet tasarrufu sağlayan bir sistem oluşturmaktır.

NetBT e-fatura sistemi SAP entegrasyonu sayesinde, tüm elektronik faturalarınızı online ve otomatik bir şekilde arşivlemenize olanak tanır. e-Faturalarınızı SAP üzerinden filtreleyebilir ve kolay bir şekilde kontrol edebilirsiniz.

e-Fatura Uygulaması

e-fatura programı, dijital ortamlarda hazırlanan fatura çeşididir. e-Fatura sistemi sayesinde faturalarınızın belirlediğiniz planlama üzerinden kolay ve güvenli bir biçimde onaylanmasını sağlarsınız. Son düzenlemeler ile e-faturaya geçiş zorunlu hale geldiği için e-arşiv ve e-fatura uygulamalarını tek bir paket halinde de yönetebilme imkanınız vardır. Dijitalleşmenin en önemli adımlarından birisi olan gib e-fatura uygulaması ile zaman ve maliyet tasarrufunu da en üst seviyeye çıkarabilme imkanınızda vardır. Ayrıca NetBT Danışmanlık Hizmetleri olarak sizlere tüm süreçlerinizde SAP ile tam entegre çalışmalar sunarak bütüncül bir yaklaşım sergilemekteyiz.

e-Fatura Özellikleri Nelerdir?

Saklama Alanın Genişletilmesi

Fiziki faturalara yer ayırmak yerine dijital ortamda tüm faturaları arşivler.

Hata Payının Düşürülmesi

Kesilen faturaların e-Fatura kapsamında olup olmayacağını ana veri entegrasyonu ile sağlayarak hatasız fatura gönderimi yapılır.

Masrafları Sıfırlanması

Postalama, arşivleme, noter onay maliyeti gibi masraflar e-Fatura ile ortadan kalkar.

Sınır Tanınmaması

Cep telefonu, bilgisayar, tablet farketmeksizin ihtiyaç olduğu her anda e-Fatura oluşturulabilir ve müşterilere veya bayilere anında iletir.

Doğayı Korur

e-Fatura sistemi sayesinde kağıt basımını engelleyerek doğayı korumaya yardımcı olur.

Kullanıcı Dostu Arayüz

Kullanıcıların e-fatura işlemlerini hem SAP içinde hem de portal bazlı takip edebilmeleri için basit ve fonksiyonel arayüz sunar.

e-Fatura Avantajları Nelerdir?

e-Fatura uygulaması birçok yönden firmanız için avantaj sağlayan bir uygulamadır. Bu avantajlar ise başlıca;

  • Firmanızın maliyetlerini azaltır
  • Kağıt fatura maliyetinden kurtulursunuz. Çünkü e-fatura elektronik ortamda kullanılır. Ayrıca kağıt fatura kullanımının önüne geçilmesi ile doğaya da zarar vermemiş olursunuz.
  • Kargo maliyetlerinden kurtulursunuz. e-Fatura müşterilerinize elektronik ortamda anında iletilmektedir.
  • Faturalarınızın kaybolma riskini önlemiş olursunuz. e-Fatura uygulaması ile tüm faturalarınızı arşivleyebilirsiniz.
  • e-Fatura ile zamandan büyük oranda tasarruf etmiş olursunuz
  • Tahsilatlarınız da aynı oranda hızlanır

e-Fatura İptali Nasıl Yapılır?

E-fatura işlemlerinizde çoğu zaman yanlışlıklar olabilir. Bu gibi durumlarda e-faturanın iptal edilmesi gerekmektedir. E-faturalar, faturayı size ileten şahıs veya kurum tarafından iptal edilemezler. E-fatura iptali için faturanın iletildiği şahıs veya kuruluşun e-faturayı reddetmesi gerekmektedir. Alıcı taraf e-faturayı reddettikten sonra fatura, e-fatura iptal portalı aracılığı ile kolay bir şekilde iptal edilir. e-Fatura iptal süresi ise resmi olarak 7 iş günüdür.

GİB e-fatura İptal: Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB), e-arşiv fatura ve e-fatura kesme işlemlerinizin veya iptal edilmesinin denetlenmesini sağlayan kurumdur. GİB’in fatura kesme ve iptalini kolay hale getiren bir sistemleri mevcuttur.

Bu yöntem dışında e-Fatura iptal etme işlemi 3 farklı başlık altında değerlendirilir. Bunlar başlıca;

  • Ticari fatura: Müşterinize sistemine gönderilen faturayı 7 iş günü içerisinde yine müşteriniz iptal edebilir. Müşteri fatura reddi oluşturduktan sonra yenisini oluşturup müşterinize gönderimini sağlayabilirsiniz.
  • Temel fatura: Faturaya gönderimini sağladığınız müşterinin bu faturaya binaen iade e-fatura oluşturması ve size göndermesi gerekir. Böylelikle iki fatura birbirlerini mahsuplaştırmış olur.
  • e-Arşiv fatura: Resmi tarihten sonra 7 iş günü içerisinde iptali gerçekleşebilir. Faturanızın düzenleme bölümüne gelip “iptal” seçeneğine tıklayıp iptalini gerçekleştirmiş olursunuz.

e-Fatura Başvurusu Nasıl Yapılır?

e-Fatura programına geçmek için ilk olarak GİB e-fatura portal sistemine kayıt işlemlerinizi yaptırmanız ve e-fatura aktivasyon adımlarını tamamlamanız gerekir. Peki e-faturaya geçiş ve aktivasyon süreci adımları nelerdir?

  • Mali Mühür: İlk adımda firmanızın mali mühür sertifikasına sahip olması için başvuruda bulunmalısınız. Mali mühür, GİB tarafından düzenlenen ve onaylanan elektronik bir mühürdür. Bu mührü elde etmek için TÜBİTAK’a başvuruda bulunmalısınız. e-Fatura kullanıcısı olmak için mali mühür başvurusu işlemini mutlaka yapmalısınız.
  • e-Fatura Başvuru işlemi: İkinci olarak GİB’e ait “e-Fatura canlı ortam başvuru” formunu doldurmanız gerekir. Formu doldurduktan sonra başvuru işlemini tamamlamış olursunuz. Yaptığınız başvuru işlemini sorgulamak isterseniz e-fatura portal sorgulama sayfasına girmelisiniz. Ayrıca bu sayfaya “GİB fatura sorgulama” yazarak da ulaşabilirsiniz.
  • eFatura Aktivasyonu: Son adımınızda ise hesabınızı aktif hale getirmelisiniz. E-Fatura başvurunuzda mevcut olan bir programı bilgisayarınıza indirmelisiniz. Aktivasyon işlemi için mali mührünüzü kullanmanız yeterlidir.
Sizler için hazırladığımız e-Fatura hakkındaki yardımcı dökümana göz atmak için aşağıdaki PDF linkini indirebilirsiniz.
PDF İndir

Mobil Dijital Çözüm Hizmetleri

İş Ortaklarımızın e-Fatura Hakkında Görüşleri

e-Fatura Hakkında Merak Edilenler

e-Fatura'ya Giriş Nasıl Yapılır?

İlk olarak www.gib.gov.tr adresine giriş yapın, daha sonra e-işlemler bölümüne girin ve buradan “e-fatura portal” kısmını seçin. Böylelikle e-faturaya giriş yapabilirsiniz.

e-Fatura Başvuru için Ne Gerekli?

e-Fatura başvuru için öncelikle Gelir İdaresi Başkanlığından mühür almanız gerekir. Daha sonra tarafınıza birkaç gün içinde geri dönüş yapılacaktır. Olumlu bir geri dönüş alırsanız, e-fatura kullanma yetkisine sahip olmuş olursunuz.

e-Fatura Sorgulama Nasıl Yapılır?

e-Fatura sorgulama yapmak için e-fatura.gov adresine girmelisiniz. Daha sonra buradan vergi kimlik numarası ya da T.C. kimlik numarası ile sorgulama yapabilirsiniz.

e-Fatura Başvuru Nasıl Yapılır?

e-Fatura başvurusu efatura.gov.tr adlı site adresinden gerçekleştirilmektedir. Siteye giriş yapıldıktan sonra belirtilen alanlar doldurulur ve bu bilgiler kontrol edilir. Daha sonra özel entegratör tarafından gönderilen aktivasyon linki imzalanır daha sonra Gelir İdaresi Başkanlığı’nın onayıyla e-Fatura sistemine geçiş başarıyla yapılır.

e-Fatura Nasıl Kesilir?

e-Fatura uygulaması ile mükellefler, GİB Portal ya da özel entegratör portalları aracılığı ile e-fatura kesebilir ve karşı tarafa gönderimini sağlayabilir. Gelir idaresi başkanlığı portalından ilgili alanları doldurarak fatura kesebilir veya özel entegratörler ile direkt GİB’e entegre olur tüm fatura kesim süreçlerinizi kontrol edebilirsiniz.

Sizi ileriye taşıyacak e-Fatura çözümler için teklif alın!

Size özel e-Fatura çözümleri ve hizmetlerimiz hakkında daha fazla bilgi ve teklif almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.