e-Ödeme Nedir?
e-Ödeme, satıcı hesaplarındaki açık fatura ödeme taleplerini oluşturan ve bu talepleri grup içi onayı ile bankaya ileten otomasyon sistemidir. Elektronik ödeme sistemi, onaylanan talepleri dijital olarak bankaya iletmesinin ardından eğer satıcının müşteri hesabı varsa müşteri hesabını mensuplaştıran, 8 haftaya kadar vade analizi yapan ve talimat hazırlama ve muhasebeleştirme (denkleştirme dahil) gibi operasyonel işlemlerin otomatik yapılmasını da sağlar.
NetBT e-Ödeme sistemi sayesinde tüm tahsilat ve ödeme işlemlerinizi otomatik bir şekilde takip edebilirsiniz. Ayrıca tüm bu işlemleri döviz kurları üzerinden de uygulamanız mümkündür. e-Ödeme uygulamasında yer alan rapor sistemimiz sayesinde tüm işlemlerini tek bir rapor içerisinde barındırabileceksiniz. Ayrıca tüm şubeleriniz için ayrı yönetim birimleri oluşturmanız da mümkün olacak.
e-Ödeme Süreci Nasıl İlerler?
Büyük şirketlerin büyük hacimli ödeme anlaşmaları nedeniyle, kurum içindeki farklı birimlerden ve farklı seviyelerden çalışan kişilerin onayı alınarak devam eden bir sistemdir. Genellikle onay süreci insan kaynakları tarafından belirlenen hiyerarşiye göre alt seviyelerden üst seviyelere doğru ilerler. En son adımda ise gerekli belgeler bankaya iletilir. Fakat bu sürecin manuel olarak ilerlemesi tabi ki fazladan iş yükü ve yüksek maliyet ile sonuçlanabilmektedir.
e-Ödeme uygulaması sayesinde onay belgesi, hiyerarşiye uygun bir biçimde belirli kişilere ve birimlere elektronik bir ortamda hızlı bir şekilde iletilir. Online onay belgesi, tüm birimlerden alınan onay ve e-imzanın arkasından hiyerarşiye göre bir üst seviyedeki kişinin onay sistemine düşer. Firma içerisindeki tüm e-imza işlemleri tamamladıktan sonra ödeme çalışması başlar.
Ödeme işlemleri bittikten sonra, tanıtım yapan bankanın sistemine ulaştırılır ve matbu talimat basılır. Tanıtıcı banka ödeme işlemine ilişkin belgeleri gönderdiğinde e-ödeme çözüm sistemine gider. Sistem bankadan gelen belgeleri ilgili talimatlar ile onaylar ve kaydeder. Tüm ödeme işlemlerinin bitirilmesi ardından, ödeme ile ilişkili olan şirket finans yöneticisi ve kişilere mail yolu ile ödeme ihbarını gönderir.
e-Ödeme Sistemi Avantajları Nelerdir?
e-Ödeme Uygulaması Özellikleri Nelerdir?
- e-Ödeme ile satıcı üzerinde denkleştirme yapılmasa bile sanal bir denkleştirme yaparak mahsup edilmiş fatura kalemi üzerinden ödeme talebi yapılabilir.
- Elektronik ödeme sistemi şube ve şantiyeler için ayrı yönetim sunar. Şube ve şantiyeler aynı cari kod üzerinde faturalar ayrı ayrı takip edilir.
- Kısmi ve fatura bazında ödeme talebinde bulunulabilir, kısmi ödemelerde kalan fatura tutarı için yeni vade belirlenebilir.
- Bölüm içi (örn: Satın Alma Dpt.) onay ve finans için ayrı onay hiyerarşisi ile ödeme talepleri onaylanabilir, bir üst onay verecek kişi ödeme tutarını değiştirebilir.
- Ödeme yapılmayacak cari yada fatura için ayrı ayrı blokaj konabilir.
- Her talimat için bir takip numarası verilmektedir. Talimatı basılan faturalar için muhasebeleştirme ekranı mevcuttur. Muhasebeleşme aşamasında satıcı faturaları denkleştirilir.
- Talimat ekranından sadece ödeme talimatları değil, personel avansları, hesaplar arası virman, aidat ve vergi ödemeleri gibi işlemler için de talimat hazırlanabilir.
- Finans tarafından onaylanmış faturalar son onay olup talimatlar sistem üzerinden hazırlanır. Talimat metinleri sürekli değiştirilebilir bakım ekranlarına sahiptir (talimat metinleri kod içerisinde yazılmamıştır).
- Ulusal ve belge para birimi bazında ödeme talebinde bulunulabilir.
e-Ödeme ve ERP Entegrasyonu
e-Ödeme sistemimiz ERP sistemleri ile entegre bir şekilde çalışabilmektedir. ERP sistemine dahil olan ve yetkisi bulunan her kullanıcı için onay imkanı bulunmaktadır. Tüm tahsilat ya da ödeme işlemleri onay sonrasında kayıt tutulmakta ve atılan her adım otomatik olarak kayıt edilmektedir. Ayrıca onaylar esnasında e-İmza sistemi de aktif olarak kullanılacaktır. Bu sayede her işlem güvenli ve eksiksiz bir şekilde tamamlanır.
SAP e-Ödeme Çözümü Nedir?
NetBT teknolojisi ile geliştirilmiş olan e-Ödeme çözümü SAP sistemlerine entegre bir şekilde çalışmaktadır. Bu sayede mal ve hizmet ödemeleri ya da tahsilatları gibi ticari işlemlerini SAP üzerinde barındırabilir, işleyebilir. Tüm süreç şirket içi hiyerarşiye uygun bir şekilde işler. SAP sistemi üzerinden kullanabileceğiniz e-Ödeme uygulaması sayesinde tüm verileri, onay süreçlerini, anlık işleyişi ve grafikleri takip edebilirsiniz. Ayrıca mobil onay özelliği ile de süreçleri hızlı bir şekilde tamamlamanıza olanak tanımaktadır.
e-Ödeme Hakkında Merak Edilenler
e-Ödeme Nedir?
Banka kartı, kredi kartı ve sanal kart üzerinden yapabileceğiniz online ödemelere e-Ödeme denir.
e-Ödeme Türleri Nelerdir?
E ödeme türleri periyodik ödeme, tek seferlik ödeme, taksitli ödeme olarak üçe ayrılmaktadır.
e-Ödeme ile Otomatik Tahsilat Yapılabilir mi?
NetBT tarafından sunulmakta olan e-ödeme sistemi ile tüm açık faturalar otomatik olarak onaya sunulabilir ve bankaya iletilir. Bu sayede otomatik bir şekilde tahsilat ve ödeme işlemleri yürütülebilir.
SAP E-Ödeme Çözümünün Avantajları Nelerdir?
SAP entegreli e-ödeme sistemimiz sayesinde tüm gönderilerinizi otomatik olarak düzenleyebilir, benzersiz takip numaraları ile ödeme talimatlarını direkt olarak takip edebilirsiniz.
SAP E-Ödeme Çözümüne Nasıl Geçilir?
SAP destekli ve entegre elektronik ödeme sistemine geçmek için NetBT uzmanlarımız ile iletişime geçebilir, tek tık ile tüm sistemi kurgulayabilirsiniz.