Sanal POS Nasıl Alınır? Gerekli Belgeler Neler?
“Sanal pos nasıl alınır?” konusu işletme sahibi olan kişiler açısından büyük önem taşır. Teknolojinin gelişmesiyle beraber ticari alanda da çeşitli değişikliklere gidildi. İşletme sahiplerinin müşterilerden daha kolay ödeme almasına imkan tanıyan çeşitli yöntemler türedi. Sanal pos yöntemi de hem müşterinin hem de firma sahibinin rahat etmesini sağlayan güvenilir bir ödeme alternatifidir.
Her şeyden önce “Sanal pos nedir?” sorusunun cevabının irdelenmesi gerekir. Sanal pos, internet üzerinden ürün ya da hizmet satışının yapıldığı durumlarda kredi ya da banka kartları aracılığıyla ödeme almanızı sağlayan bir yöntemdir. Müşteri, ödeme işlemleri internetin olduğu her alanda rahatlıkla yapabilir.
Sanal POS Nasıl Alırım?
Günümüzde hayatta kalmak isteyen her firmanın teknolojik gelişmeleri takip edip kendi şirketine entegre etmesi oldukça önemlidir. Bu yüzden ürün ya da hizmet satışı yapan firmaların mutlaka sanal pos sahibi olması gerekir. Sanal pos sahibi olmak için öncelikle gerekli belgeleri toplayıp sonrasında birkaç basit adımı takip etmeniz yeterlidir.
Gerekli belgelere sahipseniz sanal pos hizmeti veren bankalara ya da firmalara başvuru yapmalısınız. Başvuru sonucunuz kısa süre içerisinde sonuçlanır ve firmanızın sanal pos kullanmaya uygun olup olmadığına karar verilir. Uygun bulunmanız durumunda internet sitenize sanal pos entegrasyon işlemleri uygulanır.
Sanal Pos Entegrasyonları hizmet aldığınız banka ya da firma tarafından yapılır. Sizin bu aşamada herhangi bir şey yapmanıza gerek kalmaz. Müşteriler sanal pos ödeme seçeneği bulunan firmalardan daha kolay alışveriş yapabildikleri için bu tarz firmaları sıklıkla tercih eder. Sanal pos hizmetinden faydalanarak işletmenizin kalitesini bir adım öteye taşıyabilirsiniz.
Sanal Pos İçin Gerekli Belgeler
Yeni sanal pos sahibi olmak isteyen firmaların çeşitli belgeleri toplaması gerekir. Sanal pos hizmetinden yararlanmak için gerekli olan belgeler genel olarak şunlardır:
- Firmanıza ait vergi levhası
- Kimlik fotokopisi
- İkametgah belgesi
- IBAN bilgileri (Dekont veya ekran görüntüsü şekilde olabilir.)
- İlgili döneme ait geçici vergi beyannamesi
- İmza sirküleri
Belgelerin çoğunu internet üzerinden oluşturup çıktısını almanız mümkündür. Şirketinizin vergi levhasını da ilgili devlet dairesine giderek alabilirsiniz. Belgeleriniz tam olduğu takdirde sanal pos firmaları başvurunuzu olumlu olarak sonuçlandırır.
Sanal Pos Komisyonu
Sanal pos üzerinden ödeme yapıldığında pos firması kendine ait bir komisyon bedeli alır. Postan alınan komisyon miktarı firmanın fiyat politikasına göre değişkenlik gösterir. Komisyonun yanı sıra sanal pos hizmeti için de aylık ya da yıllık olarak belirli bir miktar ücret ödenmesi gerekir. Sanal pos ücretleri ise firmaya ve sunulan hizmetin kapsamına göre artar ya da azalır.
Pos cihazı veren bankalarda alınan ödemelerden belirli bir komisyon ücreti keser. Bu yüzden sanal pos alışveriş tutarından komisyon bedeli alınması doğal bir durumdur. Düşük komisyon alan firmalar, sattığınız ürün ya da hizmetten daha fazla gelir elde etmesine olanak sağlar.
NetBT Danışmanlık Sanal Pos Entegrasyonu Çözümü
NetBT, uzun süredir internet üzerinden ödeme alan firmalara çözüm önerileri sunan bir danışmanlık firmasıdır. Sanal pos kullanmak isteyen firmalar, genellikle sanal pos entegrasyonu hakkında problem yaşar. NetBT uzman kadrosuyla sanal pos entegrasyon çözümü sunarak rahatça ödeme almanıza imkan tanır.
İnternet üzerinden satış yapan kişilerin belirli alanlarda danışmanlık hizmeti alıp hizmet kalitesini arttırması büyük önem taşır. Hizmet kalitenizin artması, müşterilerin firmanıza daha fazla güven duymasına olanak sağlar. Bu sayede müşteri sayınız yükseleceği için yaptığınız satışlar sonucunda daha fazla gelir elde edebilirsiniz.
NetBT firmasının sanal pos dışında danışmanlık verdiği diğer hizmet türleri şunlardır:
- SAP danışmanlığı
- Mobil uygulama geliştirme
- JAVA yazılım geliştirme
- NET yazılım geliştirme
- Açık bankacılık
Yukarıdaki hizmetler ve sanal pos hizmeti hakkında destek hattı ile iletişime geçerek detaylı bilgi alabilirsiniz. Ayrıca destek hattı sayesinde kafanıza takılan her türlü soruya cevap bulmanız mümkündür.
Ayrıca Fintech Nedir isimli bloğumuzu da ziyaret etmeyi unutmayın.
Sıkça Sorulan Sorular
Sanal POS Kimler Alabilir?
Herhangi bir internet sitesi üzerinden ya da bir pazaryerinde ürün ya da hizmet satışı yapan her firma sanal pos alabilir. Ayrıca satış işlemlerini daha güvenli bir şekilde tamamlamak isteyen firmaların sanal pos hizmetini tercih etmesi faydalı olur. Eğer satış yapan bir firmaysanız gerekli belgeleri toplayarak sanal pos alabilirsiniz.
En İyi Sanal POS Hangisi?
Sanal pos alanında hizmet veren birçok kaliteli firma bulunur. En iyi sanal pos firması, beklentilerinize ve ihtiyaçlarınıza en fazla hitap eden firmadır. Bu yüzden öncelikle ihtiyaçlarınızı belirleyerek sanal pos firmalarının hizmetlerine göz atabilirsiniz. NetBT, sanal pos çözümleri sunan kaliteli firmalar arasında bulunur.
Şahıs Olarak Sanal POS Cihazı Alınabilir mi?
Şahıs olarak sanal pos cihazı almak mümkün değildir. Sanal pos hizmetinden faydalanmak isteyen kişilerin mutlaka bir şirketinin bulunması gerekir. Bununla beraber sanal pos hizmetini kullanmak istiyorsanız şahıs şirketi kurarak başvuru yapabilirsiniz. Son olarak başvuru yapmadan önce sanal pos için gerekli belgelere sahip olup olmadığınızı kontrol etmeniz faydalı olur.
Sanal Pos Nereden Alınır?
Ülkemizde aktif olarak hizmet veren neredeyse her bankanın sanal pos hizmeti bulunmaktadır. Bunlara ek olarak BDDK lisansı almış ödeme kuruluşlarından da bu hizmeti temin edebilirsiniz.
Sanal Pos Güvenli midir?
Bankalar Sanal Pos’un bir işletmeye entegre edilmesi için birtakım şartları ve güvenlik önlemlerini zorunlu tutarlar.