e-arşiv logo

e-Arşiv Nedir?

e-Arşiv, fiziksel olarak düzenlenmesi ve kayıt altında tutulması gereken faturaların, elektronik ortama aktarılması, iletilmesi ve muhafaza edilmesi uygulamasıdır. e-Arşiv uygulaması, 433 Seri Nolu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği ile yürürlüğe giren, Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından belirlenen standartlara uygun olarak faturanın elektronik ortamda oluşturulması, elektronik ortamda muhafazası, ibrazı ve raporlamasını kapsayan bir uygulamadır. e-Arşiv Uygulamasından yararlanmak isteyen mükelleflerin, öncelikle e-Fatura uygulamasına kayıtlı olmaları gerekmektedir. NetBT tarafından sunulan hizmetler sayesinde e-Arşiv fatura uygulamamızı SAP entegrasyonu ile birlikte kullanabilirsiniz.

e-Arşiv Fatura

E-arşiv fatura size birçok maliyette tasarruf sağlayan bir uygulamadır. Basım maliyeti, gönderme maliyeti ve arşivleme maliyeti yoktur. E-arşiv fatura uygulaması özellikle otomatik veri kaydı ile hata oranını minumum seviyeye indirmektedir. Bu özellik aynı zamanda faturaların silinme ve kaybolma durumunu da engellemektedir. Elektronik arşiv uygulaması sayesinde alınan ve iletilen bütün faturalar kaydedilmektedir. E-arşiv fatura standartları Maliye bakanlığı Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından belirlenmiştir. Elektronik arşiv sistemi ; faturaların elektronik ortama taşınması, muhafaza edilmesi, ibrazı ve GİB’e raporlanmasını içeren bir uygulamadır.

e-Arşiv Fatura Nasıl Kesilir?

e-Arşiv fatura kesmenin 3 farklı yöntemi mevcuttur. Bu yöntemler başlıca; GİB portal, entegrasyon ve özel entegratör yöntemleridir. Birinci yöntem olan GİB e-arşiv portal yöntemi en çok kullanılan yöntemlerden birisidir.  GİB portal yöntemini kullanmak için sisteme giriş yaptığınızda e-arşiv portal giriş ekranı sayfası ile karşılaşacaksınız. Bu ekrana girdiğinizde gerekli bilgileri doldurup giriş yapmanız yeterlidir. Ayrıca E-arşiv fatura portal kullanımı için herhangi bir başvuru yapmanıza ve mali mühür kullanmaya ihtiyacınız yoktur. Faturalarınızı bu yöntem ile kolay bir şekilde kesebilirsiniz. Entegrasyon yönteminde ise firma e-Arşiv fatura kesmek için bir sisteme sahip olmalıdır ve tüm işlemleri kendisi yapar. Ayrıca sistemlerini GİB’e onaylatmak zorundadırlar. Özel entegratörlük yönteminde ise firmanın hiçbir şey yapmasına gerek yoktur. Bu yöntemde özel entegratörler firmaya özel paket seçenekleri sunmaktadır.

Sizler için hazırladığımız e-Arşiv hakkındaki yardımcı dökümana göz atmak için aşağıdaki PDF linkini indirebilirsiniz.
PDF Link

e-Arşiv Uygulaması Avantajları Nelerdir?

Firmalar e-Arşiv çözümü aracılığı ile operasyonel faaliyetlerinde zamandan ve maliyetten tasarruf sağlarlar. e-Arşiv uygulaması sayesinde; banka hesap özetleri, işletme gelir vergisi beyannameleri, işletme defterleri, muhasebe kayıtları , faturalar ve iptal edilen çekler gibi arşivlenmesi gereken birçok belge muhafaza edilir.

e-Arşiv fatura uygulaması avantajları başlıca;

  • e-Arşiv uygulaması sayesinde faturalarınız elektronik ortamda saklandığı için kağıt ve baskı maliyetlerinden kurtulursunuz.
  • Muhasebe süreçleri daha hızlı ilerler ve hata oranı en az seviyeye indirgenir.
  • e-Arşiv ile daha basit ve ayrıntılı şekilde raporlama yapılır.
  • Geçmiş dönem faturalarınıza dilediğiniz zaman erişim sağlayabilirsiniz.
  • İnternet bankacılığı işlemlerinizde kolaylık sağlar.

NetBT E-Arşiv Dönüşüm Hizmetleri

e-Arşiv Hakkında Merak Edilenler

e-Arşiv Uygulaması Nedir?

e-Arşiv, Vergi Usul Kanunu çerçevesi içinde tutulması ve muhafaza edilmesi gereken faturaların elektronik platformlarda saklanmasına yarayan bir uygulamadır.

e-Arşiv Fatura Nasıl İptal Edilir?

e-Arşiv faturasını iptal etmek istiyorsanız, faturayı gönderdiğiniz kişinin veya kurumun bu faturayı reddetmesi gerekir, böylelikle e-Faturanızı e-Fatura iptal portalı üzerinden kolayca iptal edebilirsiniz.

e-Arşiv SAP Entegrasyonu İle Çalışır mı?

NetBT olarak sizlere sunduğumuz e-Arşiv portalımız SAP entegrasyonu ile birlikte çalışmakta ve fatura işleme merkezimizde kullanılabilmektedir.

SAP e-Arşiv Fatura Nasıl Çalışır?

e-Fatura sisteminde bulunan üyeler e-Arşiv portal girişi yapar ve buradan SAP ait tüm bilgiler görüntüleyebilir. Bu süreçte özel bir entegratör kullanmak zorunluluktur. Entegratör ile imzalama ve GİB gönderimi sağlanmalıdır.

e-Arşiv Fatura Başvurusu Nasıl Yapılır?

e-Arşiv fatura başvurusu 3 farklı yol ile yapılabilmektedir. Bu yöntemler başlıca; GİB portal yöntemi ile e-Arşiv fatura başvuru, Özel entegrasyon yöntemi ile e-Arşiv başvurusu ve bilgi işlem sistemi ile e-Arşiv fatura başvurusudur.

e-Arşiv ile e-Fatura Arasındaki Farklar Nelerdir?

e-Arşivde kesilen faturaları elektronik ortamda düzenleyebilir, belgelerinizi elektronik ortamda muhafaza edebilirsiniz. e-Faturada ise sistemde kayıtlı kullanıcılara fatura gönderebilmektesiniz. e-Faturada zaman damgası yoktur fakat e-Arşiv’de belgeler sistemde zamanla saklanmaktadır. e-Arşiv’de dilediğiniz formatı kullanabilirken, e-Faturada UBL-TR formatını kullanmak zorundasınız.

e-Arşivi Kimler Kullanabilir?

Dijital ortamda ürün veya hizmet satışı yapmakta olan ve brüt satış hasılatı 5 milyon lira ve üstünde olan mükellefler e-Arşiv uygulamasına yasal bir zorunluluk olarak geçer. Bununla beraber fatura süreçlerinde zamandan tasarruf etmek isteyen, maliyetlerini azaltmak isteyen ve verimliliğiniz yükseltmek isteyen tüm şirketler e-Arşiv uygulamasından faydalanabilir.

Sizi ileriye taşıyacak e-Arşiv çözümleri için teklif alın!

Size özel e-Arşiv, e-Arşiv Fatura ve e-Arşiv SAP çözüm ve hizmetlerimiz hakkında daha fazla bilgi ve teklif almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.