e-İmza Nedir?
e-İmza, elektronik ortamlarda oluşturulmuş belgelere eklenen, belgenin kim tarafından oluşturulduğunu, onaylandığını, imzalandığını ortaya koyan elektronik imza sirküsüdür.
e-İmza, 5070 Sayılı Kanun uyarınca ıslak imza ile eşdeğer olan, elektronik ortamda bulunan bir belgeye eklenerek imzalayanın kim olduğunu belirler.
e-İmza Çözümü Avantajları Nelerdir?
e-İmza Başvurusu için Gerekli Belgeler
e-İmza başvurusu, bireysel ve kurumsal olmak üzere ikiye ayrılmaktadır. Bireysel e-İmza başvurusu için nüfus cüzdanı ve resmi kimlik belgesinin aslı gerekmektedir. Kurumsal e-İmza başvurusu için ise, Ticaret Sicil Memurluğundan alınmış faaliyet belgesinin aslı gerekmektedir, bununla birlikte nüfus cüzdanı, pasaport veya sürücü belgesi gibi fotoğraf bulunan belgeler gerekmektedir.
e-İmza Kullanmanın Faydaları
Belirli bir belgenin imzalanarak elektronik ortamda tutulmasına e-İmza denir. e-İmza sayesinde belgeye eklenen imzanın kimin olduğunu kolayca belirleyebilirsiniz. e-İmza ile birlikte işlemlerinizi çok daha kısa bir sürede halledebilirsiniz. Verilerinizin bütünlüğü korunur sizden izinsiz bir değişim yapılmaz. e-İmza sizlere güvenilirlik sunar, e-Dönüşüm projelerinizi elektronik ortamda güvenle yapılır. Elektronik imza, holdingler, üniversiteler, büyük organizasyonlarda, kamu kurum kuruluşları gibi birçok alanda aktif olarak kullanılmaktadır.
e-İmza Süreçleri Nasıl İlerlemektedir?
e-İmza süreçleri temel olarak şu şekilde ilerlemektedir;
İlk olarak e-imza için başvuru yapılır ve onay süreci başlar.
e-İmza sistemi ile çalışılacak olan ödeme talimatlarıyla ilgili onay süreçleri başlar,
İş emirleri planlanır ve hazırlanır,
Satın alımlar hakkında onat süreçleri yürütülür.
Tüm bu süreçleri sizlerin yerine NetBT olarak bizim yürütmemizi istiyorsanız, hemen bizimle iletişime geçebilirsiniz.
I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
e-İmzanın Kullanıldığı Yerler Nelerdir?
e-İmza ağırlıklı olarak kamu kuruluşlarında ve ticari nitelik taşıyan sözleşmelerde kullanılmaktadır. e-İmzanın kullanım alanları aşağıdaki şekildedir;
- Kamu kurumları arası iletişim
- Sosyal güvenlik uygulamaları
- Vergi ödemeleri
- İnternet bankacılığı
- e-Sözleşmeler
- Kayıtlı elektronik posta (KEP)
- MERNİS işlemleri
- MERSİS kapsamı dahilinde ticari sicil işlemleri
- E-Okul işleri
- E-sipariş işleri
- E-devlet ve e-nabız sistemlerine giriş
- Elektronik oy verme işleri
e-İmza Hakkında Merak Edilenler
e-İmza Nasıl Alınır?
E-imza alma adımları başlıca şöyledir; öncelikle e-devlet kimlik doğrulama sistemi sayfasına girişi yapınız. Sonra e-imza yazan kutucuğa tıklayınız. Sonra aşağıdaki boş alana T.C kimlik numaranızı yazıp “Devam et” butonuna tıklayınız.
e-İmza Ücretli mi?
e-Devlet kimlik doğrulama sisteminde e-imza ücreti konusunda belirli bir ödeme talep edilmemektedir. Fakat GSM operatörleri tarafından belirli bir ücretlendirme olduğu bilinmektedir. E-imza fiyatları ise nereden ve hangi yolla aldığınıza bağlı olarak farklılık göstermektedir.
e-İmza Herkes Alabilir mi?
Kişisel olarak dileyen herkes e-İmza başvurusunda bulunabilir.
e-İmza Kaç Yıl Geçerlidir?
e-İmza sertifikaları Türk vatandaşlar için 3 yıl süre zarfında geçerli , yabancı uyruklu vatandaşlar için 1 yıl geçerlidir.
e-İmza SAP İle Kullanılabilir mi?
e-İmza sistemi SAP entegrasyonu ile birlikte kullanılabilmektedir. Tamamen hızlı ve kesintisiz hizmet sunar.
e-İmza Destekleyen Formatlar Nelerdir?
e-İmza çözümünde kullanılabilecek olan formatlar; PDF, CMS, XAdES formatlarıdır.
e-İmza Nasıl Kullanılır?
Öncelikle aldığınız e-imzanız bir çeşit akıllı kart ile size gönderilmektedir. Elektronik imzanızı çalıştırmak için öncelikle yazılım kullanmanız gerekmektedir. Bu yazılımı tarafınıza gönderilen CD veya medya araçları içerisinde kolay bir şekilde bulabilirsiniz. Yazılım aracılığı ile e-imza kurulum işlemini bitirdikten sonra hesabınıza giriş yapar ve sertifikanızı kullanabilirsiniz.