e-Dönüşüm Sektörü

Ersoy vatansever

e-Dönüşüm başlığında tüm adımlarda yetkinliği ile öne çıkan NetBT, Ar-Ge ve inovasyon çalışmalarına da kesintisiz biçimde devam ediyor.

Sekizinci yaşını kutlayan NetBT, ilk aşamadan itibaren ürünleşmeye önem verdi. Ödeme uygulamaları ve bağlı teknolojileri de bu stratejinin ilk ürünlerini ortaya koydu. “İlk ürünümüz tüm bankaları tek platformda birleştirerek ödeme alınmasını sağlayan ve ERP sistemlerine entegre çalışan i-Cüzdan uygulaması oldu” örneğini veren NetBT CTO’su Ersoy Vatansever, i-Cüzdan için uluslararası patent başvurusunun da yapıldığını ve sürecin halen devam ettiğini vurguladı. e-Dönüşüm alanında Türkiye’deki ilk özel entegratörlerden biri olduklarını hatırlatan Ersoy Vatansever, kuruluştan bugüne kesintisiz devam eden inovasyon yetkinliğini, 2018 yılında Ar-Ge merkezi statüsünü resmileştirerek güçlendirdiklerini ifade etti. “Geldiğimiz noktada kurumsal firmalara hizmet veren inovatif ve güçlü bir firmayız” diyen Ersoy Vatansever, 2020 yılını ise şöyle değerlendirdi:

“2019 yılında çalışmalarını başlattığımız Ar- Ge ürünlerinin ticarileşmesini hedeflemiştik ve ilk yarı hedeflerimizi, hem de pandemi sürecine rağmen tutturmuş durumdayız. e-Dönüşüm kapsamında e-İrsaliye geçişleri gündemimizde ve esasında e-Dönüşüm başlığında firmaların ilk tercihleri arasında yer alıyoruz. İkinci yarıyıl hedeflerimizde e-Dönüşüm odaklı bir RPA projesini hayata geçirmek var. Burada e-Dönüşüm alnında süreleri otomatize ederek firmalara verimlilik kazandırmayı amaçlıyoruz. Ayrıca, tamamlanmış olan fiş ve faturaların okunmasını sağlayan yapay zeka tabanlı yazılımımızı 2020 yılının ilk yarısında ticarileştirdik ve bunun daha çok firmada kullanılabilir olmasını istiyoruz. Bir proje başlığımız ise yine yapay zeka tabanlı lojistik ve depo sahası alanında hizmet verecek ürünlerimizin tamamlanması ve yıl sonuna kadar ticarileşmesi. Ar-Ge hedeflerimiz doğrultusunda yeni ürünleri firmalarımızın hizmetine sunarken, mevcut projeleri de yeni teknolojiler ile iyileştirmek ve güncellemeleri sıkı bir biçimde yürütmek her zaman olduğu gibi, 2020 yılında da önceliğimiz.”

Müşteriler sürekli bilgilendiriliyor

Yapay zeka, NetBT’de her zaman odaklanılan bir başlık oldu ve Ar-Ge merkezinin resmiyet kazanması da bu alanda yeniliklerin itici gücü halini aldı. Küresel trendleri ve yürütülen çalışmaları özellikle NetBT Ar-Ge ekibinin yakından takip ettiğini, bu alana ciddi bir insan kaynağı ve bütçe ayırdıklarını gururla vurgulayan Ersoy Vatansever’e göre, bu konuda yatırımların da büyümeye büyük etkisi olacak. e-Dönüşüm konusunda yıllardır verimli çalışmalara imza attıklarına, bunun en büyük faydasının da firmaları yakından tanıma imkanı olduğuna dikkat çeken Vatansever, NetBT’nin e-Dönüşüm merkezli stratejisini ise şöyle tanımladı:

“Kurumsal bir firmanın işleyişini ve bu işleyişte verimliliği artırmak adına neler yapılması gerektiğini görebiliyoruz. Bunun bir sonucu olarak, yapay zeka teknolojileri ile firmaların verimliliklerini hangi noktada artırabileceğimizi iyi görüp, bununla ilgili ürünleşme stratejilerimizi oluşturduk. Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB), 2020’nin ilk yarısında tüm odağını e-İrsaliyeye verdi. Esasında 2020 yılı başında e-Defter ikincil kopyalarının yedeklenmesi öne çıktı, ama e-İrsaliye süreci ile hızını biraz kesti. Yine de 2020 yılı ikinci yarıda bu konu gündemimizde olacak. Elektronik ortamda muhasebe fişlerinin düzenlenmesi konusu da yılın ikinci yarısında gündemde olacak. Defter ikinci kopyalarının saklanması için GİB teknik kılavuzunun yayınlanmasını bekliyoruz. Muhasebe fişleri içinse geliştirmeleri Ağustos sonunda tamamlamış olacağız ve firmalarımıza sunacağız.

2020 yılı ikinci yarıyılı, ‘var olan müşteri bilgilendirme süreçlerini yeni ürünler dahil ederek, ürünler ve süreç hakkında kendi kendilerini yönetebilecekleri uygulamaları geliştirme’ odağına planlıyoruz. Hatta bu alanda firmalarımızı bilgilendirme amaçlı çalışmalar yapıyoruz. Örneğin; sadece GİB düzenlemelerini takip eden yetkin bir ekibimiz var. Bu ekip söz konusu bilgileri aldıktan sonra, ilgili tüm müşterilerimize gerek mailing gerek telefon yoluyla bilgilendiriyor.”

Kapsamlı eğitimler, İK yetkinliğini güçlendiriyor

NetBT’de Ar-Ge çalışmalarının odağında iki temel başlık var: Yapay zeka ve blockchain. Bu iki alanda ürünleşmeyi de kurumsal öncelikleri olarak tanımlayan Ersoy Vatansever, e-Dönüşüm alanındaki stratejilerini ise şöyle anlattı:

“e-Dönüşümde hizmet verdiğimiz firmalara bir tedarikçi olarak değil, bir iş ortağı gibi yaklaşıyor, karşılıklı güven içinde verimli projeler gerçekleştiriyoruz. e-Dönüşüm dünyası; arka planında teknoloji ve süreç anlamında çok fazla alt bileşeni barındırıyor. Özellikle e-Dönüşümün belirlediği standartlara uygun süreçler oluşturmak ve teknoloji bağımsız çalışabilmek kolay değil, ama NetBT olarak biz bunu başardık. e-Dönüşüm alanında başarının en önemli kriteri yetkin insan kaynağı ve bizi farklı kılan da zaten bu zenginliğimiz. Bu amaçla, NetBT bünyesinde işe başlayacak arkadaşları kapsamlı bir eğitim sürecine dahil ediyor, iki grupta eğitimler sunuyoruz. Öncelikle 1-1,5 ay sadece süreç eğitimi veriyor, ardından 1 ay boyunca da geliştirdiğimiz uygulamaların nasıl çalıştığı, nasıl konumlandırıldığı, GİB ile ilgili süreçlerde nelerin birbiri ile bağlantılı olduğu gibi konularda eğitimleri sunuyoruz. Bu alanda başaramayacağımız proje yok. Çünkü gerekli teknolojik altyapıya, yetkin insan kaynağına ve detaylı süreç bilgisine sahibiz.”

İş sürekliliği pandemiden etkilenmedi bile…

Tüm dünyayı olumsuz etkileyen koronavirüs süreci, uzaktan çalışma yapısına uyumlu olsa dahi yazılım sektöründe de etkisini hissettirdi. Bu yorumunu, Ersoy Vatansever şöyle detaylandırdı:

“Pandeminin olumlu tarafı, kişilerin verimliliklerinin artması oldu. Büyük şehirlerde zaman ve ulaşım önemli bir sorunken, uzaktan çalışma yapısına geçişle birlikte yapılan işe odak arttı, iş çıktılarının kalitesi yükseldi. Diğer bir etki ise toplantı verimliliklerinin artması oldu. Pandeminin olumsuz yönü ise herkesin ‘daha çok çalışıyoruz’ yönünde şikayetleri oldu. Kişilerin uzaktan çalışma ve evde çalışmaya uyumu konusunda destek gerektiği görüldü. Ama gördüğüm kadarıyla bu yapı büyük ölçüde oturdu.”

Dijital Dönüşüm yolculuğunda Ak Gıda ve Onur Market ile yaptığımız çalışmaları Dönüşüm ile Verimli Adımlar ve e-Dönüşüm İşBirliği isimli yazılarımızdan inceleyebilirsiniz.

i-Cüzdan Uygulaması nedir?

i-Cüzdan Mobil Uygulaması ile işletmeler mekan bağımsız tüm banka hesaplarına, bakiyelerine ve hareketlerine tek bir platformadan ulaşabiliyorlar.

NetBT Yapay Zeka tabanlı çözümleri nelerdir?

Fatura İşleme Merkezi ve Personel Masraf Sistemi çözümleri yapay zeka teknolojisine dayanmaktadır.

NetBT e-Dönüşüm merkezli stratejisi nedir?

Firmaların işleyişinde hız ve verimi arttırmak adına yeni teknolojilerin (AI, OCR…) kullanılmasını sağlıyor. Böylece e-Dönüşümün belirlediği standartları göz önünde bulundururak teknoloji bağımsız bir alt yapı sunuyor.

Yazar Ümran Bingöl
Author:
Ümran BİNGÖL, NetBT Dijital Dönüşüm ve Danışmanlık Hizmetleri bünyesinde Dijital Pazarlama çalışmaları yürütmektedir. Ayrıca Finans sektöründe yer alan gelişmelerin resmi kaynaklardan yola çıkarak kullanıcılara ulaştırılması üzerine çalışmalar yürütmektedir.
Chat Icon